2023-2024 Akademik yılı sonunda, Sosyal Medya ve Dijital İletişim Tezsiz Yüksek Lisans Programı öğrencilerimizin mezuniyetlerini coşkuyla kutladık! Ayrıca, Üniversitemiz Lisansüst&...
Ders İçerikleri
ILE 501 Sosyal Bilimlerde Araştırma (3+0) 7,5 AKTS Bu derste bilimin tanımı yapılarak bilimin temel işlevleri, özellikleri, kaynakları ele alınmaktadır. Buna ek olarak bilimsel yöntemin dayandığı temel varsayımlar, bilimsel yöntemin aşamaları ve araştırma türleri üzerinde durulmaktadır. |
ILE 503 İnternet Haberciliği (3+0) 7,5 AKTS Bu ders kapsamında öğrenci; teknoloji kavramı, teknolojiye farklı yaklaşımlar, yeni iletişim teknolojileri ve internet, internet ve demokrasi, yeni iletişim teknolojileri ve habercilik, internet haberciliğinin tarihsel gelişimi, geleneksel habercilik ile internet haberciliğinin karşılaştırılması, internet haberciliğinin temel özellikleri, habercilikte web 2.0, sosyal medyanın habercilikteki rolü, blogların tarihsel gelişimi, blog örnekleri, blog yazarlığı hakkında bilgi sahibi olur. |
ILE 505 Ağ Toplumu (3+0) 7,5 AKTS Bu ders, büyük veri, ağ analizi, ağ teorisi ve veri analitiği kavramlarının tanımlanmasını kapsamaktadır. Öğrenenlere veri ve veri türleri, veri depolama, erişim ve manipülasyon ve veri analitiği ile ilgili kavramlar tanıtılır. |
ILE 507 İletişim Ekolojisi ve Dijital Çevre (3+0) 7,5 AKTS Bu ders, mevcut ve gelişmekte olan dijital teknolojiye uyum sağlayarak gelişimine devam eden toplumsal iletişimin rolü hakkında genel bir bakış sağlar. Ayrıca ders kapsamında öğrenenlere, toplumsal düzen içerisinde iletişim ekolojisi, bilgi teknolojisi ve iletişim formatlarının etkin ortamda nasıl işlediğini ve iç içe geçtiğini tanıma fırsatı sunar. |
ILE 502 Sosyal Medya Araştırmaları (3+0) 7,5 AKTS Bu ders ile birlikte öğrenciler kurumlar için en önemli medya ortamlarından birisi olan sosyal medya üzerinden yapılabilecek araştırmaları nasıl organize edilebileceği, nasıl yönetilebileceği, çevirim içi ortamlarda nasıl süreçler izleneceği söylem ve içerik analizi bağlamında tartışılacaktır. |
ILE 504 Sosyal Medya İçerik Tasarımı (3+0) 7,5 AKTS Bu dersin içeriğini sosyal medya için dijital içerik üretimi ve uygulamaları oluşturmaktadır. Ders kapsamında, içerik üretimi yaparken, dikkat edilmesi gereken temel kural ve tasarım yaklaşımları, üretimin sonuçları ve etkileri, medya, pazarlama gibi konular üzerinde durulur. |
ILE 506 Sosyal Ağlarda Pazarlama (3+0) 7,5 AKTS Öğrencilerin küreselleşen piyasada dijital pazarlama hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. Bu ders kapsamında, dijital platformlar, e-işletme yönetimi, dijital pazarlama dinamikleri ve eğilimleri gibi farklı konular incelenmektedir. Dersin hedefi öğrenenlere, sosyal ağlarda pazarlamanın geleceğini şekillendirebilecek eğilimleri inceleme fırsatı sunmaktır. |
ILE 508 Dijital Platformlarda İtibar Yönetimi (3+0) 7,5 AKTS Kurumsal itibarın yönetimi sürecinde medya kullanımının süreç üzerinde önemli bir etkisi bulunmaktadır. Bu bağlamda, derste sosyal medya üzerinden kurumsal itibarın nasıl yönetilebileceği, çevirim içi ortamlarda itibar yönetimi adına nasıl süreçler izleneceği tartışılacaktır. Derste temel olarak kurumsal itibar yönetimi ve ilişkili kavramlar üzerinde durulacaktır. Bu kapsamda çevrim içi ortamlarda kurumsal itibar yönetimi, sosyal medya platformları ve dijital itibar yönetimi, çevrim içi itibarı etkileyen faktörler, çevrim içi itibarın değerlendirilmesi, çevrim içi kurumsal itibarda hikâyelerin rolü, çevrim içi itibarda kurumsal sosyal sorumluluk, çevrim içi itibar sürecinde kriz yönetimi konuları güncel örnekler üzerinden incelenecektir. |
SEÇMELİ DERS İÇERİKLERİ
ILE 509 Dijital Medya ve Eleştirel Teoriler (3+0) 7,5 AKTS Bu ders kapsamında öğrenciler eleştirel kuramları tanır ve dijital medyanın gelişimini eleştirel kuramlar kapsamında inceler. Bu dersin amacı öğrencilerin sosyal medya ortamında üretilen ve evrensel dolaşımda olan dijital kültüre ilişkin tespitler yapmasına ve bu tespitleri eleştirel kuramlara ilişkin bilgileri ile sentezleyerek dijital medyayı anlamasına fırsat yaratılmasıdır. |
ILE 511 Sosyal Medya Reklamcılığı (3+0) 7,5 AKTS Bu dersin sonunda öğrencilerin, medya, ajans ve reklamcılık sektörlerindeki yenilikçi gelişmeleri yorumlaması, markaların ihtiyaç duyacağı dijital pazarlama planlarını oluşturabilmesi ve dijital reklam çeşitlerini öğrenerek daha etkin pazarlama kampanyaları üretmesi hedeflenir. Derste, sosyal medyada gerçekleştirilen reklam ve tanıtım kampanyaları kapsamında geliştirilen stratejiler incelenerek, hedef kitleye uygun kampanyalar tasarlanması |
ILE 513 Veri ve Toplum (3+0) 7,5 AKTS Bu modül, dijital verilerin ve toplumun nasıl kesiştiğini araştırmak ve anlamak söz konusu olduğunda teorik temelleri atmayı amaçlamaktadır. Bu modülün ana odak noktası, dijital veri uygulamaları ve bunların sosyo-kültürel, politik ve öznel faktörler tarafından nasıl şekillendirildiği ve şekillendirildiği üzerinedir. Öğrenciler, disiplinler arası bir perspektiften temel kavramlar ve teorik çerçevelerle tanışacaklar ve seminerler ve bağımsız çalışma sırasında bunlarla etkileşime girecekler. Değerlendirme, yaratıcı bir veri projesinin yanı sıra yazılı bir denemeden oluşur. |
ILE 515 Müşteri İlişkileri Yönetimi (3+0) 7,5 AKTS Bu ders web 2.0 teknolojileriyle birlikte pazarlama iletişimi yönetiminin tamamen müşteri odaklı ve etkileşimli bir boyuta taşındığı dijital çağda, sosyal medyanın, pazarlama iletişimi ve müşteri ilişkileri yönetimi açısından etkin kullanımının iletişim perspektifiyle uygulama alanlarının incelenmesini hedeflemektedir. Bu hedef çerçevesinde bu derste müşteri ilişkileri yönetiminin web teknolojileri ile birlikte yaşadığı gelişimi; Müşteri İlişkileri Yönetiminden sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi'nin temel dinamiklerinin ele alınması ve güncel uygulamaların incelenmesi ile konu hakkında kapsamlı bilgi sahibi olunmasına ilişkin konular incelenmektedir. |
ILE 510 Dijital Kültür ve Güncel Yaşam (3+0) 7,5 AKTS Dijital ağlara bağlı platformlar ve cihazlar sürekli etkileşimsellik özelliği ile toplumlar ve kültürler üzerinde gün geçtikçe daha büyük etkilere sahip olmaktadır. Bu etkiler gündelik hayat pratikleriyle kaynaştıkça görünmez hale gelmektedir. Bu ders kapsamında ise öğrencilerin keni bireysel internet kullanımlarının diğer bireylerden nasıl farklı olabileceğini ve bu farklılığın dijital kültür için ne anlam ifade edeceği keşfetmesi beklenmektedir. Yanı sıra, farklı konular ve bakış açılarından teknoloji ve toplumun etkileşimini inceleyecek ve dijital kültürü kavramsal olarak analiz edeceklerdir. |
ILE 512 Dijital Ekonomi (3+0) 7,5 AKTS Bu ders kapsamında dijital platformların ve ağların yerel, ulusal ve uluslararsı düzeydeki ekonomik etkileri incelenmektedir. Bu kapsamda öğrenenlere, işletmeler ve markalar için yeni teknolojilerden ne şekilde yararlanılabileceğine ve rekabetçi çok kanallı stratejierin nasıl benimsenebileceğine ilişkin çeşitli örnekler sunularak, dijital yenilik anlayışına sahip bir bakış açısı geliştirmeleri beklenmektedir. |
ILE 514 Internet, İşbirliği ve İnovasyon (3+0) 7,5 AKTS Ders kapsamında, internet tabanlı işbirliği ve inovasyona odaklanılmaktadır. Bu bağlamda, internetin başkalarıyla ilişki kurma ve işbirliği yapma şeklimizi nasıl yeniden şekillendirdiğini, işbirliğinin ortamları, internet işbirliğini kullanma ve güçlendirme yolları, işbirliğ süreçlerine katılım ve yönetim konuları dersin içerğini oluşturmaktadır. |
ILE 516 Çevrimiçi Oyunlar ve Oyunlaştırma (3+0) 7,5 AKTS Bu derste dijital oyun tasarım tekniklerinin, iş hayatı ve toplumsal alandaki problemlere uyarlanmasına odaklanılmaktadır. Bu kapsamda oyunlaştırma mekanizmaları, bu mekanizmaların taşıdığı potansiyeller ve etkili kullanma yöntemlerine ilişkin bilgilerin öğrenenlere sunulması amaçlanmaktadır. Yanı sıra çeşitli alanlara ilişkin oyunlaştırma analizlerinin yapılması, ilgili vaka çalışmalarının gerçekleştirilmesi, çeşitli aktörlerin oyunlaştırma stratejilerinin incelenmesi ve oyunlaştırmadan kaynaklanan sorunların tartışılması amaçlanmaktadır. |
Etkinlik girişi yapılmamıştır.
Tümünü Gör